.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تهدید زیست محیطی بزرگترین رودخانه مازندران

برداشت بی رویه شن و ماسه، محیط زیست بزرگترین رودخانه مازندران را تهدید می کند.

فرماندار شهرستان آمل با اعلام اینکه برداشت بی رویه از رودخانه هراز چهره زشتی به این منطقه داده است، به خبرنگار مهر گفت: این روند رو به افزایش متاسفانه هم اکنون محیط زیست یکی از بزرگترین رودخانه های مازندران را به خطر انداخته است.

یدالله اکبرزاده افزود: در روزهای اخیر روند برداشت از رودخانه هراز آمل افزایش یافته و افراد به صورت غیرمجاز بیش از مجوز صادره از رودخانه ها برداشت می کنند.

وی اضافه کرد: در حالی که رودخانه ها بیت المال محسوب می شوند و باید در استفاده از بیت المال دقت فراوان شود.

فرماندار آمل با بیان اینکه برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه هراز در ماه های اخیر روندی رو به رشد داشته است، افزود: به دلیل اینکه صدور مجوز برداشت به صورت متمرکز از مرکز استان صورت می گیرد شهرستانها نمی توانند نظارت دقیقی بر شرکت های بهره بردار داشته باشند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه این واحدها در اغلب موارد بیش از مجوز صادره اقدام به برداشت از بستر رودخانه می کنند، بیان کرد: صدور بیش از اندازه مجوزهای برداشت محیط زیست و طبیعت منطقه را با چالش مواجه می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع طبیعی حق تمام مردم است، یادآور شد: بسیاری از کسانی که در حال حاضر مجوز برداشت از رودخانه هراز را دارند بومی منطقه نیستند و از شهرهای دیگر مجوز فعالیت در این منطقه را دارند.

فرماندار آمل با تاکید بر اینکه عواقب ناشی از برداشتهای غیرمجاز متوجه شهرستان ها است، اظهار داشت: در خصوص صدور مجوز برداشت شن و ماسه باید از شهرستان ها نیز نظرخواهی شود.

اکبرزاده افزود: در روزهای اخیر با افزایش روند تخریب بستر رودخانه هراز از فعالیت تعدادی از کارخانه های شن و ماسه جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه به دلیل افزایش تخریب رودخانه هراز چندین بار بازدید و سرکشی به این مناطق صورت گرفته است، گفت: روند تخریب رودخانه هراز به اطلاع مسئولان استانی رسانده شده است.

فرماندار آمل پیشنهاد کرد که می توان این مجوزهای برداشت را در قالب تعاونی ها، شهرداری ها، کمیته امداد، راه و ترابری و مسکن و شهرسازی صادر کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.